Jonge belegger 'snapt' hippe aandelen

Ook ETF's populair onder beleggende jeugd

De actiecamera’s van GoPro, de sportkleding van Under Armour en gamegigant Activision Blizzard zijn de meest gewilde ‘hippe’ aandelen onder jonge Nederlandse beleggers.

Dat blijkt uit data-onderzoek van BinckBank onder een kleine tachtigduizend actieve beleggingsportefeuilles van jonge (<30 jaar) en oudere beleggers (>50 jaar).

Aanleiding voor het onderzoek vormt de komende beursgang van Snap Inc., het moederbedrijf van het onder jongeren razend populaire social-medium Snapchat dat op 2 maart een notering krijgt aan de beurs van New York.

De afgelopen jaren zijn veel jongeren gestart met beleggen. Hoewel ‘hippe’ aandelen en trackers populair zijn, is ook sprake van overeenkomsten met de oudere groep. Zo blijken ook jonge beleggers ‘home-buyers’ en is Shell bij beide groepen met afstand het meest gekozen aandeel. Alle uitkomsten kunt u in het onderzoek teruglezen.

Bekijk het onderzoek