• Binck Beleggersbarometer

Vertrouwen belegger duidelijk omlaag

Donkere wolken lijken zich samen te pakken

Het vertrouwen van Nederlandse particuliere beleggers in de financiële markten is in maart duidelijk verder teruggelopen. Dat blijkt uit de meest recente editie van de maandelijkse Binck Beleggersbarometer.

Met een 3,8 (op een schaal van -10 tot +10) ligt het vertrouwen liefst 1,4 punten lager dan een maand eerder. Hoewel men nog steeds positief is, is er wel sprake van de laagste stand sinds februari 2017.

Beleggers lijken daarmee een stuk voorzichtiger geworden, na de recente correctie op de beurzen en de sindsdien aanwezige nervositeit op de financiële markten.

Ahold Delhaize en ASML zijn in maart de favoriete aandelen onder beleggers. Arcelor Mittal en Altice voeren samen de lijst met bij voorkeur te verkopen aandelen aan.

De technologiesector blijft voor particuliere beleggers de populairste sector om in te beleggen. Opvallend is de opmars van de sector consumptiegoederen.

De volledige barometer kunt u hier vinden.

Disclaimer: Binck peilt elke maand in de landen waar het actief is het beleggerssentiment onder haar klanten. De informatie op deze pagina is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als een individuele aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Ondanks het feit dat Binck alle zorgvuldigheid in acht neemt bij het samenstellen en onderhouden van deze pagina's, en daarbij gebruik maakt van bronnen die betrouwbaar geacht worden, kan Binck niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de geboden informatie. Indien u zonder verificatie of advies gebruikmaakt van de verstrekte informatie, doet u dat voor eigen rekening en risico. Aan de informatie op deze pagina's kunnen geen rechten worden ontleend.