• Binck Beleggersbarometer

Vertrouwen belegger herstelt van dip

AholdDelhaize wederom favoriete aandeel beleggers

Het vertrouwen van Nederlandse particuliere beleggers in de financiële markten is in april weer iets opgeklommen, na de duidelijke daling in februari en maart.

Dat blijkt uit de nieuwe editie van de maandelijkse Binck Beleggersbarometer.

Daarmee volgen beleggers het beeld van de AEX, die na een flinke daling in februari de laatste weken redelijk stabiel is.

Nadat in januari een hoogtepunt van 6,2 (op een schaal van -10 tot +10) werd bereikt zakte de barometer in de maanden daarna duidelijk weg tot 3,8. In april is de barometer echter weer terug op 4,2.

Ahold Delhaize en ASML zijn in april de favoriete aandelen onder beleggers. Altice en Air France KLM voeren samen de lijst met bij voorkeur te verkopen aandelen aan.

Ondanks flinke koersbewegingen bij enkele grotere techbedrijven blijft de technologiesector voor particuliere beleggers de populairste sector om in te beleggen. De farmasector is met een opmars bezig en staat op de tweede plek.

Het beurssentiment, alle favoriete aandelen en de meest populaire sectors van de maand april vindt u via deze link.

De favoriete aandelen voor aankoop

Disclaimer:
BinckBank peilt elke maand in de landen waar het actief is het beleggerssentiment onder haar klanten. De informatie op deze pagina is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als een individuele aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Ondanks het feit dat Binck alle zorgvuldigheid in acht neemt bij het samenstellen en onderhouden van deze pagina's, en daarbij gebruik maakt van bronnen die betrouwbaar geacht worden, kan Binck niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de geboden informatie. Indien u zonder verificatie of advies gebruikmaakt van de verstrekte informatie, doet u dat voor eigen rekening en risico. Aan de informatie op deze pagina's kunnen geen rechten worden ontleend.

Word klant   Log in