Vertrouwen belegger voorzichtig omhoog

Belegger laat technologiesector links liggen

Amsterdam, 05 mei, 2018

Het vertrouwen van Nederlandse particuliere beleggers in de financiële markten is in mei voorzichtig verder gestegen, na de dip die in maart werd bereikt. Dat blijkt uit de nieuwe editie van de maandelijkse Binck Beleggersbarometer.

Hoewel de AEX in april zo’n 5 procent steeg blijven beleggers behoedzaam met een score van 4,3 (op een schaal van -10 tot +10) nadat de barometer rond de jaarwisseling nog op 6,2 piekte.

Shell, Aegon en ASML zijn deze maand binnen de AEX en AMX de favoriete aandelen onder beleggers. Air France KLM voert, voor Altice, duidelijk de lijst met bij voorkeur te verkopen aandelen aan.

Opvallend is dat de technologiesector niet langer de populairste beleggingscategorie is. De sector moet deze plek deze maand afstaan aan de energiesector. Ook beleggingen in financials en farma zijn in mei voor het eerst in lange tijd meer in trek dan tech aandelen.

Het complete overzicht is hier te vinden.

Disclaimer:
BinckBank peilt elke maand in de landen waar het actief is het beleggerssentiment onder haar klanten. De informatie op deze pagina is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als een individuele aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Ondanks het feit dat Binck alle zorgvuldigheid in acht neemt bij het samenstellen en onderhouden van deze pagina's, en daarbij gebruik maakt van bronnen die betrouwbaar geacht worden, kan Binck niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de geboden informatie. Indien u zonder verificatie of advies gebruikmaakt van de verstrekte informatie, doet u dat voor eigen rekening en risico. Aan de informatie op deze pagina's kunnen geen rechten worden ontleend.

De informatie op deze pagina is niet bedoeld als individueel beleggingsadvies of als een individuele aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. De beloning van Ronald Veerman staat/stond/zal niet direct of indirect in relatie (staan) met zijn specifieke aanbevelingen of standpunten. Ondanks het feit dat BinckBank alle zorgvuldigheid in acht neemt bij het samenstellen en onderhouden van deze pagina's, en daarbij gebruik maakt van bronnen die betrouwbaar geacht worden, kan BinckBank niet instaan voor de juistheid, volledigheid en actualiteit van de geboden informatie. Indien u zonder verificatie of advies gebruikmaakt van de verstrekte informatie, doet u dat voor eigen rekening en risico. Aan de informatie op deze pagina's kunnen geen rechten worden ontleend. Beleggen brengt risico’s met zich mee. Uw inleg kan minder waard worden. Meer informatie over de specifieke productrisico’s kunt u lezen op de productpagina’s.

BinckBank is de grootste, onafhankelijke Nederlandse online bank voor beleggers met een top-5 positie in Europa. Wij bieden onze klanten snelle en goedkope toegang tot alle belangrijke financiële markten ter wereld, online vermogensbeheerdiensten, online sparen en zeer uitgebreide marktinformatie. BinckBank is een op Euronext Amsterdam genoteerde onafhankelijk online bank met vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, Italië en Spanje.

Harmen van der Schoor

Woordvoerder